Synpunkter

För oss i kommunen är det viktigt att få veta när vår service inte fungerar på ett önskvärt sätt. Det är därför viktigt att du hör av dig till kommunen om du är missnöjd, vill göra en felanmälan på något som inte fungerar eller om du har något bra förslag du vill delge oss. Givetvis blir vi också glada om du är nöjd med vårt arbete.

På sidan Kvalitetsmätningar hittar du en sammanställning av föregående års inkomna synpunkter.

Så lämnar du synpunkter

  • Fyll i formuläret här nedan.
  • Till någon anställd i kommunen via telefon, brev, e-post eller besök. På många platser finns ett särskilt vykort för inlämning av synpunkter som du kan fylla i och lämna till personalen eller skicka via vanlig post.
  • SMS till tfn 71700. Skriv: FLEN(mellanslag)Synpunkt(mellanslag). Ange din synpunkt.

Så gör du felanmälan

  • För vägar, parker och belysning. Fyll i formuläret här på webbplatsen.
  • Ring 0157-43 02 70 dagtid, journr utanför kontorstid 0157-43 02 92.
  • Vatten, avlopp och renhållning. www.sormlandvatten.se
    Ring 0150-800 100 dagtid, jour utanför kontorstid 0150-800 150.

Vi återkommer med svar!

Lämna namn, e-post eller telefon så får du besked om vad som händer med ditt ärende inom 10 arbetsdagar. Du kan också vara anonym. Men då kan vi inte återkomma med svar.

Allmän handling

Tänk på att när din synpunkt kommer in till kommunen blir den allmän handling. Alla har rätt att ta del av en allmän handling om den inte innehåller uppgifter som skyddas av sekretess.


Synpunktsformulär

Lämna synpunkter, förslag och felanmälan. Vill du ha återkoppling angående din synpunkt lämnar du dina kontaktuppgifter i formuläret.
Sidansvarig: Cecilia Vikström
Senast uppdaterad: 2017-02-28 11:35:05

Vi hjälper dig

Saknar du information?
Kontakta någon av oss.

Edit Asvelius Nämndsekreterare 0157-43 00 43