Hoppa till huvudinnehåll

Fakturor från Flens kommun

Flens kommun har i december 2022 bytt operatör för fakturautskrifter. Vi har stött på några problem nu i början som kan ha medfört att fakturan inte kommer till dig på det sätt du är van vid.

När fakturan kommer till operatören som är Opus Capita AB så går den igenom olika steg och när den hittar ett sätt som kunden kan ta emot sin faktura på, väljs det första sättet som den hittar. Har du exempelvis valt internetbank så väljs det. Har du både Internetbank och KIVRA så ska fakturan komma till din internetbank.

Har du inte gjort något val men har i KIVRA godkänt att du tar emot myndighetspost så tar man även emot fakturor. Här är det ett val som du som kund måste göra i KIVRA. Om du inte vill ha fakturan dit så måste du själv ändra i KIVRA. Det är något som vi inte styr över. Bifogar bild hur det kan se ut hos KIVRA. Eventuellt kan er bild se något annorlunda ut.

När ni får ett mail i er inkorg kommer det att stå som nedanstående bild.

Problemen har bland annat drabbat faktureringen av förskoleplatser och fritidsplatser. Kunder som har internetbank kan få fakturan på ett sätt som man inte har önskat sig, men det kommer att bli rätt tills nästa fakturering. Denna gång måste ni betala fakturan på det sätt den kommit till er.

Vi har också fakturerat sotningskunder där det kan stå att det är en fakturakopia men det är den fakturan som gäller.

Hör gärna av er om ni har frågor. Mejla faktura@flen.se eller kontakta den som står angiven på fakturan.

Arkiv