Hoppa till huvudinnehåll
Helen Stockow och Sanna Öhlin klipper band utanför stadshusets entré

Flens kommuns Kontaktcenter är invigt!

Flen kommuns Kontaktcenter är en vidareutveckling av stadshusets reception och växel. Utvecklingen innebär samverkan och dialog med alla kommunens verksamheter för att kunna besvara inkomna frågor direkt och för snabbare service. 

På fredagsmorgonen den 1 oktober framfördes tal från kommunfullmäktiges ordförande Helen Stockow och Kontaktcenters Teamledare Sanna Öhlin. Tillsammans klippte de högtidligt bandet utanför stadshusets entré och Flens kommuns Kontaktcenter var officiellt invigt.

-Vi har under våren byggt upp den här verksamheten och är nu redo att öppna upp till allmänheten som ett Kontaktcenter. Och det i samma tid som samhället öppnar upp, sa Sanna i sitt tal innan bandet klipptes

Du når Kontaktcenter som vanligt via telefon på 0157-43 00 00 och besök i stadshuset. Det går även att mejla till kontaktcenter@flen.se och chatta via flen.se för digital direktkontakt. På hemsidan finns även ett forum där vanligt förekommande frågor besvaras. Alla kontaktvägar finns på flen.se under Kontakta oss där du även finner information om införda knappval vid telefonsamtal.

Kontaktcenter

Urklipp Glimten nummer 4 2021

Flens kommuns Kontaktcenter är en vidareutveckling av stadshusets reception och växel. Utvecklingen innebär samverkan och dialog med alla kommunens verksamheter för att kunna besvara inkomna frågor direkt och för snabbare och effektivare service. Detta medför att det frigörs tid för förvaltningarnas specialister som då kan arbeta mer effektivt med det de är bäst på. Syftet med Kontaktcenter är att kontakt med kommunen ska vara så smidig som möjligt. Du ska inte behöva vänta på svar från en handläggare när du har en generell fråga, behöver en blankett eller behöver vägledning. Då finns Kontaktcenter för att hjälpa dig. För ärendespecifika frågor eller specialistfrågor ska du däremot fortsättningsvis ha direktkontakt med din handläggare eller specialist.

Vi hjälper till med generella frågor, ger allmän information, upplysning, vägledning och enklare rådgivning kring Flen kommuns tjänster. Vi hanterar vanligt förekommande frågor, hittar och hänvisar till rätt handläggare eller instans om du behöver mer kvalificerad hjälp och vägleder till information och självservice på kommunens webbplats flen.se.

 

Du hittar tidningen som PDF-fil här där du kan läsa hela reportaget om Kontaktcenters verksamhet på sidan 12.

Arkiv