Pappa framför dator med två barn på vardera sida

Du har väl inte glömt…

... att anmäla inkomstuppgift? Nu inför vi E-tjänster för att underlätta för dig med barn i förskola och fritidshem. Med ett BankID kan du nu sköta dina ärenden via vår webbplats utan att behöva skriva ut och skicka in blanketter. Allt du behöver göra för att komma igång är att göra en ny inkomstregistrering.

Alla vårdnadshavare måste registrera sin inkomst via vår hemsida. Det är för att din faktura för barnomsorg ska bli rätt. Även du som redan har registrerat din inkomst måste göra det igen. Annars finns risk att din avgift blir fel.

Gör så här:

  • Besök vår E-tjänst för förskola och fritidshem här: www.flen.se/sjalvservice
  • Klicka på ”Vårdnadshavare” och logga in med BankID.
  • Registrera din inkomst.

Läs mer i vår broschyr ”E-tjänster och inkomstanmälan”

Fler e-tjänster lanseras under våren

Inom hela Flens kommun utvecklar vi just nu många olika e-tjänster. Vi bygger e-tjänster för att öka servicen till alla som bor i kommunen. E-tjänster för förskola och fritidshem är en del av det och införs under februari-mars 2018. Då kan du till exempel göra ansökningar och anmäla förändringar till oss även på kvällar, nätter och helger via en säker anslutning. Inom förskola och fritidshem kommer du att kunna Ansöka om förskola, fritidshem och klubb, Säga upp plats på förskola, fritidshem och klubb, Ändra dina kontaktuppgifter samt Registrera dina inkomstuppgifter.

 

Arkiv