Hoppa till huvudinnehåll
Äldre man läser något på ett papper och ser bister ut

Överklaga beslut

Du kan överklaga ett beslut du är missnöjd med. För att överklagan ska kunna prövas måste det ha kommit in till socialnämnden senast inom 3 veckor från den dag du fick beslutet.

Hur gör jag om jag vill överklaga ett beslut?

Om du får ett avslag på din ansökan får du ett skriftligt meddelande om detta. Du har då rätt att överklaga beslutet. I din överklagan ska du tala om vilket beslut du överklagar och vad du vill ha ändrat. Du skickar sedan detta till den handläggare som har fattat beslutet. Observera att din överklagan måste vara insänd inom 3 veckor från den dag du har fått beslutet.

Vad händer sedan?

Handläggaren kommer att göra en ny bedömning av din överklagan. Om handläggaren inte anser att beslutet bör ändras, skickar handläggaren din överklagan till Förvaltningsrätten som prövar ärendet. Förvaltningsrätten har då möjlighet att ändra handläggarens beslut. Det kostar inget att överklaga ett beslut.

Kontaktuppgifter och mer information

Kontaktcenter 
Tel: 0157-43 00 00

E-post: flenskommun@flen.se

Besöksadress
Sveavägen 1
Flen

Postadress
Flens kommun
64281 Flen

Det du skriver till oss blir en allmän handling och kan komma att läsas av allmänheten. Undvik därför att skicka känsliga personuppgifter till oss via e-post. För Flens kommun är det viktigt att du ska känna dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter på ett säkert och lagligt sätt. Vi behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter. 

Sidansvarig: Karin Lindgren
Senast uppdaterad: 2023-01-20 10:07:46