Other languages

Flens municipality itself does not provide a translation of the website into other languages, the primary language for the website is Swedish.

If you want to access the information in languages other than Swedish, you as a visitor can use external services to translate the content.

An example of such a service is Google Translate from Google. By you as a visitor using such a function, your visit will be tracked by the external party, for example Google.

Google translate Flens Municipality

Överklaga beslut 

Har du fått ett beslut av kommunen som du inte är nöjd med? Då kan du överklaga. Här hittar du information om hur processen går till.

Bild av Sörmlands hjärta i rostig cortenplåt

Hur gör jag om jag vill överklaga ett beslut?

Du kan överklaga ett beslut du är missnöjd med. För att överklagan ska kunna prövas måste det ha kommit in till kommunen senast 3 veckor från den dag du fick beslutet.

Om du får ett avslag på din ansökan får du ett skriftligt meddelande om detta. Du har då rätt att överklaga beslutet. I din överklagan ska du tala om vilket beslut du överklagar och vad du vill ha ändrat. Du skickar sedan detta till den handläggare som har fattat beslutet. Observera att din överklagan måste vara inskickad inom 3 veckor från den dag du har fått beslutet.

Vad händer sedan?

Handläggaren kommer att göra en ny bedömning av din överklagan. Om handläggaren inte anser att beslutet bör ändras, skickar handläggaren din överklagan till Förvaltningsrätten som prövar ärendet. Förvaltningsrätten har då möjlighet att ändra handläggarens beslut. Det kostar inget att överklaga ett beslut.

Kontaktuppgifter

  • Kontakt

    Telefonnummer:
    0157 - 43 00 00

    Besöksadress:
    Sveavägen 1, 642 81 Flen

Taggar:

Överklaga beslut
Jag är inte nöjd med mitt beslut
hur överklagar jag ett beslut?

Sidan uppdaterad: 2023-12-04

Hittade du rätt information?

Relaterat innehåll