Other languages

Flens municipality itself does not provide a translation of the website into other languages, the primary language for the website is Swedish.

If you want to access the information in languages other than Swedish, you as a visitor can use external services to translate the content.

An example of such a service is Google Translate from Google. By you as a visitor using such a function, your visit will be tracked by the external party, for example Google.

Google translate Flens Municipality

Konsumentvägledning

Här hittar du information om hur du går tillväga om du vill klaga på en vara eller tjänst, eller om du hamnat i tvist med ett företag.

Hur kan kommunen hjälpa dig med konsumentfrågor?

Kommunen ger stöd och råd till alla som bor här om dina rättigheter när du handlar. Det kallas för konsumenträtt. Med det menas vilka regler som gäller när du köper något.

Om du vill reklamera en vara, börja alltid med att kontakta säljaren. Hittar ni inte en lösning kan du kontakta kommunens konsumentvägledning för hjälp och råd. Att reklamera betyder att du berättar för säljaren att en vara är felaktig. Det kan innebära att exempelvis begära reparation, byta varan eller få pengarna tillbaka.

Hur länge har jag rätt att reklamera en vara?

  • Du har rätt att klaga på en vara i upp till 3 år om den är felaktig, det vill säga inte fungerar som den ska.

  • Om felet visar sig inom 6 månader efter köpet ,räknas det som ett ursprungligt fel – då är det säljaren som ska bevisa att det inte är deras fel.

  • Efter 6 månader behöver du som köpare visa att felet inte beror på dig. Om säljaren har lämnat garanti behöver du inte bevisa något under garantitiden.

 

Kontaktuppgifter

  • Kontaktcenter

    Telefonnummer:
    0157-43 00 00

    Öppettider:
    Måndag - torsdag
    klockan: 7.45–16.30
    Fredagar,klockan: 07.45–16

    Besöksadress: Sveavägen 1
    642 81 Flen

Taggar:

Konsumentvägledning
Reklamation

Sidan uppdaterad: 2025-07-07

Hittade du rätt information?

Relaterat innehåll