Other languages

Flens municipality itself does not provide a translation of the website into other languages, the primary language for the website is Swedish.

If you want to access the information in languages other than Swedish, you as a visitor can use external services to translate the content.

An example of such a service is Google Translate from Google. By you as a visitor using such a function, your visit will be tracked by the external party, for example Google.

Google translate Flens Municipality

Konsumentvägledning

Här hittar du information om hur du går tillväga om du vill klaga på en vara eller tjänst, eller om du hamnat i tvist med ett företag.

Hur kan kommunen hjälpa till i konsumentärenden?

Kommunen erbjuder stöd och vägledning inom konsumenträtt till invånare i kommunen. Vill du reklamera en vara? Vänd dig då först till säljaren. Kommer ni inte överens är du välkommen att kontakta den kommunala konsumentvägledningen för rådgivning.

Information om reklamation

Som konsument har du 3 år på dig att klaga om det är fel på en vara. Ett fel som visar sig inom 6 månader från köpet antas vara ett ursprungligt fel om säljaren inte kan bevisa något annat. Efter 6 månader är det du som köpare som måste bevisa att felet inte är uppkommet på grund av dig. Om säljaren har lämnat garanti behöver du inte visa att felet är ett ursprungsfel under garantitiden.

Kontaktuppgifter

  • Flens kommun

    Telefonnummer: 0157 - 43 00 00

    Besöksadress:
    Sveavägen 1, 642 81 Flen

Taggar:

Konsumentvägledning
Reklamation

Sidan uppdaterad: 2024-07-16

Hittade du rätt information?

Relaterat innehåll