Flens kommun erbjuder sina medborgare konsumentvägledning via Kontaktcenter
Till konsumentvägledaren kan du vända dig när du vill fråga om dina rättigheter och skyldigheter när du råkat i tvist med ett företag, eller vill klaga på en vara eller tjänst.
Kommunen erbjuder stöd och vägledning inom konsumenträtt till invånare i kommunen. Vill du reklamera en vara? Vänd dig då först till säljaren. Kommer ni inte överens är du välkommen att kontakta den kommunala konsumentvägledningen för rådgivning.
From 1 april 2005 har du som köpare enligt konsumentköplagen, 3 år på dig att klaga om det är fel på en vara. För varor köpta före detta datum gäller 2 år. Ett fel som visar sig inom 6 månader från köpet antas vara ett ursprungligt fel om säljaren inte kan visa något annat. Efter 6 månader övergår bevisbördan till dig som köpare. Har säljaren lämnat garanti behöver du inte under garantitiden visa att felet är ett ursprungsfel.
Kontaktcenter
Konsumentvägledning
Besökstider
Endast förbokade besök.
Kontakta oss:
Telefon: 0157-43 00 00 (knappval 1)
E-postadress: kontaktcenter@flen.se
Tidsbokning: måndag – fredag klockan 8-16