Hoppa till huvudinnehåll
Människa som håller fram en kortterminal och en hand som sträcker fram sitt kort mot terminalen för att betala

Flens kommun erbjuder sina medborgare konsumentvägledning via Kontaktcenter

Konsumentvägledning

Till konsumentvägledaren kan du vända dig när du vill fråga om dina rättigheter och skyldigheter när du råkat i tvist med ett företag, eller vill klaga på en vara eller tjänst.

Konsumentvägledning Flen

Kommunen erbjuder stöd och vägledning inom konsumenträtt till invånare i kommunen. Vill du reklamera en vara? Vänd dig då först till säljaren. Kommer ni inte överens är du välkommen att kontakta den kommunala konsumentvägledningen för rådgivning.

Information om reklamation

From 1 april 2005 har du som köpare enligt konsumentköplagen, 3 år på dig att klaga om det är fel på en vara. För varor köpta före detta datum gäller 2 år. Ett fel som visar sig inom 6 månader från köpet antas vara ett ursprungligt fel om säljaren inte kan visa något annat. Efter 6 månader övergår bevisbördan till dig som köpare. Har säljaren lämnat garanti behöver du inte under garantitiden visa att felet är ett ursprungsfel.

 

 

 

Kontakta konsumentvägledningen

Kontaktcenter
Konsumentvägledning

Besökstider
Endast förbokade besök.

Kontakta oss:
Telefon: 0157-43 00 00 (knappval 1)
E-postadress: kontaktcenter@flen.se
Tidsbokning:  måndag – fredag klockan 8-16

Sidansvarig: Sanna Öhlin
Senast uppdaterad: 2022-12-20 14:50:22