%20Bjo%CC%88rkliden%202%20-%20original%20(195029)%20-%20stor%20(643718).webp)
Om kommunala förskolor i Flen
Förskolorna i Flens kommun fokuserar på att skapa en stimulerande och lustfylld lärmiljö för barnen, där pedagogerna är inriktade på att uppmuntra barnens nyfikenhet och självförtroende.
Flera av förskolorna är miljöcertifierade i Grön flagg och arbetar med hållbar utveckling i sin verksamhet.
I likabehandlingsarbetet arbetar förskolorna med att bemöta alla med respekt och att alla ska känna sig välkomna och trygga. Verksamheten är fri från diskriminering, trakasserier och annan kränkande behandling. Förhållningssättet går ut på att vara nära barnen och att lyssna och vara delaktiga i barnens val under dagen.
Förskolorna i Flen lägger grunden för ett livslångt lärande, genom att vara medforskande pedagoger som utforskar och upptäcker tillsammans med barnen. Pedagogerna ställer utmanande frågor och ger barnen tid att tänka utan att ge det rätta svaret.
Alla förskolor arbetar enligt förskolans läroplan Lpfö-18 och har egna verksamhets- och likabehandlingsplaner.
Kommunen är stolta över de välplanerade utemiljöer som alla förskolor har med lekredskap och olika möjligheter för barnens lek och utveckling.
Det finns både kommunala och privat drivna förskolor och skolor
- Enskilda förskolor är de förskolor som inte drivs av kommunen
- Friskolor kallas de skolor som inte drivs av kommunen
Lunchmeny förskola
Mat & måltider i skola och förskola
Produktionsköket Matbruket tillagar och kyler ner mat som sedan skickas ut kall för sluttillagning vid tio av kommunens skolor och förskolor. På tre ställen, två skolor och en förskola, har köken ännu inte byggts om och därför skickas lunchen ut varm.
Frukost och mellanmål
I varje kök ansvarar kock/måltidsvärd för frukost och mellanmål, vilket inkluderar brödbak och beredning av diverse tillbehör.
Frukost och mellanmål serveras till barn på förskolor och elever på fritidshem och fritidsklubb.
Förskole- och skollunch
Till lunch serveras två maträtter, varav den ena alltid är lakto-ovo-vegetarisk (det vill säga kan innehålla ägg och mejeriprodukter men inte kött, fisk eller fågel). Ofta finns fler alternativ att välja på då matrester tas tillvara. Menyn innehåller både traditionella maträtter och nya smaker.
Det serveras alltid minst en maträtt som inte innehåller fläskkött.
Måltidsvärd/kock i respektive kök bereder grönsakerna till lunchen i form av grönsaksbuffé på skolorna och grönsakstallrikar på förskolor.
Svt Sörmland har gjort ett inslag om matbruket och sluttillagningsköken – se den här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ändrade öppettider för förskolan
Kontakta rektor eller biträdande rektor senast 14 dagar i förväg om du behöver omsorg för ditt barn
dessa tider.
Kungsfågeln
Förskolan har stängt för planeringsdag:
15 januari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
12 februari
12 mars
9 april
7 maj
Sjögården
Förskolan har stängt för planeringsdag:
16 januari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
13 februari
13 mars
10 april
8 maj
Knekten
Förskolan har stängt för planeringsdag:
13 januari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
10 februari
10 mars
7 april
5 maj
Mårbacka
Förskolan har stängt för planeringsdag:
15 januari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
12 februari
12 mars
9 april
7 maj
Björkliden
Förskolan har stängt för planeringsdag:
10 februari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
10 mars
7 april
5 maj
26 maj
16 juni
Tomtebo
Förskolan har stängt för planeringsdag:
3 februari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
3 mars
31 mars
28 april
26 maj
16 juni
Tallbacken
Förskolan har stäng för planeringsdag:
27 januari
Datum som förskolan stänger kl 14.30 för arbetsplatsträff:
24 februari
24 mars
28 april
19 maj
16 juni
Förskolor i Flen
Björklidens förskola
%20Bjo%CC%88rkliden%202%20%20-%20stor%20(1147387).webp)
- Ligger nära skogen och har en stimulerande miljö både inom- och utomhus.
- Har tre avdelningar med olika åldersgrupper.
- Är miljöcertifierade i Grön flagg och fokuserar på en välfungerande utemiljö.
- Arbetar enligt förskolans läroplan och värdesätter kulturell mångfald samt främjar likabehandling.
Adress: Änglundavägen 11, Flen
E-post: bjorkliden@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningar
- Blåsippan: 0157-43 06 70
- Gröna: 0157-43 06 71
- Röda: 0157-43 06 72
Sjögårdens förskola
%20Sjo%CC%88ga%CC%8Arden%201%20%20-%20stor%20(1147394).webp)
- Ligger på Salstaområdet i södra Flen med utsikt över Gårdssjön.
- Mångkulturell inriktning och betoning på språkutveckling.
- Arbetar aktivt med värdegrunden och Grön Flagg för hållbar utveckling.
- Starkt fokus på samverkan med vårdnadshavare.
Adress: Sveavägen 18, Flen
E-post: sjogarden@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningar
- Skutan: 0157-43 06 56
- Bojen: 0157-43 06 58
Verksamhetsplan Sjögården 2024-2025
Denna text är en förkortad och anpassad version av verksamhetsplanen. Ta kontakt med berörd förskola om du önskar ta del av verksamhetsplanen i sin helhet.
Mål 1: I juni 2025 använder alla förskolor i Flens kommun ett bredare och djupare arbetssätt för att stärka barnens språkutveckling. Målet är att ge varje barn möjlighet att uttrycka sig och utveckla sina tankar med ett rikare språk.
Dessa aktiviteter genomförs för att nå upp till målet:
- Använda tecken som stöd (*TAKK) dagligen.
- Minst 2 nya tecken/vecka används av samtliga pedagoger, samtidigt som de redan inlärda används.
- Bildstöd i olika former är synliga och används aktivt med barnen på alla avdelningar.
- Språkstimulerande spel och undervisningsmaterial finns på alla avdelningar.
- Planerad högläsning med boksamtal sker varje dag, gärna på annan tid än vid vila.
- Alla pedagoger använder och tydliggör substantiv, adjektiv och prepositioner i sitt arbete.
- Dagliga samtal med alla barn, där pedagogerna använder en samtalslista som stöd.
- För att bli mer närvarande i barnens aktiviteter ska alla pedagoger medvetet använda samtalstiden med barnen, både inne och ute.
Mål 2: I juni 2025 anpassar förskolan Sjögården verksamheten så att barn i behov av särskilt stöd eller särskilda anpassningar kan utvecklas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar.
Dessa aktiviteter genomförs för att nå upp till målet:
- Alla pedagoger använder sig av *widgitbilder i sin undervisning.
- Lärmiljöerna, både inne och ute, ska vara utformade med bildstöd som tydligt visar syftet med miljön.
- Leklådor med färdig rekvisita ska kompletteras med bildstöd för att förtydliga lekens och materialets syfte och göra det enklare för barnen att använda.
- Alla pedagoger ska ha en god förståelse för de individuella behoven hos varje barn och veta vilket förhållningssätt som fungerar bäst för dem.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom kring vilken dokumentation som ska finnas och hur den ska följas upp.
Mål 3: Senast juni 2025 ska alla som jobbar på förskolan vara delaktiga i att förbättra och utveckla verksamheten, så att vi kan erbjuda en förskola med hög kvalitet.
Dessa aktiviteter genomförs för att nå upp till målet:
- Alla pedagoger ska känna till och förstå de viktiga dokument som styr vår verksamhet. De ska planera och utvärdera sin undervisning skriftligt utifrån dessa dokument.
- På alla möten på förskolan ska vi ha en tydlig agenda och skriva ner vad vi beslutar och diskuterar. Detta ska också kopplas till våra mål, så att vi kan lära av varandra och utvecklas tillsammans.
- För att utveckla vår kompetens och lära av varandra kommer förskolan att ha olika typer av nätverksträffar, till exempel möten för förskollärare och barnskötare.
- Förskolan kommer också att ha litteraturseminarium under personalkonferens, där vi diskuterar och lär oss av olika böcker och texter.
- För att säkerställa att allt fungerar smidigt kommer vi att fördela tydliga ansvarsområden mellan alla pedagoger, utifrån deras intresse och kompetens.
- För att hålla oss uppdaterade med den senaste forskningen och kunskapen kommer pedagogerna att ta del av information från Skolverket, Förskoleforum, UR och annan relevant litteratur. Detta kommer att ske under planeringstid och under avdelningens reflektionstid, så att vi kan diskutera och reflektera tillsammans
Mål 4: Senast juni 2025 kommer förskolan att aktivt arbeta med rörelse och fysisk aktivitet för att hjälpa barnen i Flens kommun att hålla en hälsosam vikt och minska risken för att bli överviktiga eller drabbas av fetma.
Dessa aktiviteter genomförs för att nå upp till målet:
- Varje dag kommer vi att ha en planerad aktivitet som får barnens puls att öka, antingen inomhus eller utomhus. Exempel på detta kan vara så kallad “miniröris”, en typ av hinderbana där barnen får röra sig genom en serie av hinder och utmaningar, eller andra lekar som får barnen att röra sig.
- Pedagogerna ska se till att det finns bra möjligheter och en trevlig miljö för barnen att vara aktiva och röra sig i, både inne och ute.
Fotnoter:
*TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) kan stödja barnet i att komma igång med sin språkutveckling, både att förstå och att uttrycka sig.
När man använder TAKK pratar man som vanligt men förstärker de viktigaste orden i en mening med en handrörelse. Genom att omgivningen använder TAKK får barnet en synlig och konkret återkoppling på det talade ordet.
*Widgitbilder är enkla och tydliga symboler som används för att underlätta kommunikation och förståelse. Widgitbilder används ofta tillsammans med text och kan visa allt från vardagliga föremål och aktiviteter till känslor och abstrakta begrepp. De är särskilt användbara i pedagogiska miljöer, för att skapa en mer tillgänglig och inkluderande kommunikation.
Kungsfågelns förskola
%20Kungsfa%CC%8Ageln%20%20-%20original%20(1147392).webp)
- Belägen i naturskönt villaområde i Flens östra del.
- Har åtta avdelningar för olika åldersgrupper.
- Inriktning på att skapa en interkulturell förskola.
- Stort fokus på utomhusmiljön och närliggande skog.
Adress: Bergsgatan 25, Flen
E-post: kungsfageln@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningar
- Talgoxen: 0157-43 06 66
- Örnen: 0157-43 06 73
- Blåmesen: 0157-43 06 74
- Svanen: 0157-43 06 76
- Duvan: 0157-43 06 77
- Regnbågen: 0157-43 06 50
- Granen: 0157-43 06 51
- Blåklinten: 0157-43 06 52
Verksamhetsplan Kungsfågeln 2024 - 2025
Denna text är en förkortad och anpassad version av verksamhetsplanen. Ta kontakt med berörd förskola om du önskar ta del av verksamhetsplanen i sin helhet.
Mål 1: I juni 2025 arbetar alla förskolor i Flens kommun med ett fördjupat och breddat språkutvecklande arbetssätt för att alla barn ska kunna kommunicera och utveckla sina tankar genom ett rikare språk
Aktivitet:
- Använda tecken som stöd (*TAKK) dagligen.
- Minst 2 nya tecken/vecka används av samtliga pedagoger, samtidigt som de redan inlärda används.
- Bildstöd i olika former är synliga och används aktivt med barnen på alla avdelningar.
- Språkstimulerande spel och undervisningsmaterial finns på alla avdelningar.
- Planerad högläsning med boksamtal sker varje dag, gärna på annan tid än vid vila.
- Alla pedagoger benämner substantiv, adjektiv och prepositioner.
- Dagliga samtal med alla barn, använd samtalslista som stöd.
- För att vara mer tillgängliga i barnens aktiviteter ska alla pedagoger medvetet använda sin samtalstid tillsammans med barnen både inom- och utomhus.
Mål 2: I juni 2025 anpassar förskolan Kungsfågeln verksamheten så att barn i behov av särskilt stöd eller särskilda anpassningar kan utvecklas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar.
Aktivitet:
- Alla pedagoger använder sig av *widgitbilder i sin undervisning.
- Tydliga lärmiljöer med bildstöd som tydliggör lärmiljöns syfte, inom- som utomhus.
- Leklådor med färdig rekvisita med bildstöd som ett stöd i att underlätta lekens och materialets syfte.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom om dessa barn samt ha kunskap om vilket förhållningssätt som ska tillämpas på det enskilda barnet.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom kring vilken dokumentation som ska finnas och hur denna ska följas upp.
Mål 3: I juni 2025 tar alla medarbetare ansvar för förskolans utveckling och nödvändiga förbättringsarbete så att förskolan erbjuder en verksamhet med god kvalitet.
Aktivitet:
- Alla pedagoger ska ha god insyn i samtliga styrdokument genom att planera och följa upp sin undervisning skriftlig utifrån dessa.
- Tydlig dagordning och minnesanteckningar med kollegialt lärande på förskolans samtliga möten med koppling till målen.
- Nätverksträffar av olika slagt ex förskollärar- och barnskötarträffar.
- Pedagogerna håller sig ajour med forskning och annan kunskap på Skolverket, Förskoleforum, UR och genom litteratur på till exempel planeringstid och avdelningens reflektionstid.
Mål 4: I juni 2025 arbetar förskolan medvetet med rörelseaktiviteter så att barn i Flens kommun minskar risken för övervikt och obesitas.
Aktivitet:
- Planerad pulshöjande aktivitet varje dag inom- eller utomhus t ex. Miniröris.
- Pedagogerna skapar förutsättningar och inbjudande miljöer för rörelse inom- och utomhus.
Fotnoter:
*TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) kan stödja barnet i att komma igång med sin språkutveckling, både att förstå och att uttrycka sig.
När man använder TAKK pratar man som vanligt men förstärker de viktigaste orden i en mening med en handrörelse. Genom att omgivningen använder TAKK får barnet en synlig och konkret återkoppling på det talade ordet.
*Widgitbilder är enkla och tydliga symboler som används för att underlätta kommunikation och förståelse. Widgitbilder används ofta tillsammans med text och kan visa allt från vardagliga föremål och aktiviteter till känslor och abstrakta begrepp. De är särskilt användbara i pedagogiska miljöer, för att skapa en mer tillgänglig och inkluderande kommunikation.
Förskolor i Malmköping
Knektens förskola
%20Knekten%203%20-%20stor%20(916595).webp)
Adress: Skolgatan 1, 640 32 Malmköping
E-post: knekten@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningarna
- Blåbäret: 0157-43 12 53, 072-16 62 569
- Hallonet: 0157-43 12 56, 072-16 62 571
- Krusbäret: 0157-43 12 52, 072- 16 62 568
- Lingonet: 0157-43 12 54, 072-97 44 773
- Björnbäret: 0157-43 12 51, 072-16 62 567
- Smultronet: 0157-43 12 55, 072- 16 62 570
- Nyponet: 0157-43 12 50, 072-16 62 566
Verksamhetsplan Knekten 2024 - 2025
Denna text är en förkortad och anpassad version av verksamhetsplanen. Ta kontakt med berörd förskola om du önskar ta del av verksamhetsplanen i sin helhet.
Mål 1:
I juni 2025 arbetar alla förskolor i Flens kommun med ett fördjupat och breddat språkutvecklande arbetssätt för att alla barn ska kunna kommunicera och utveckla sina tankar genom ett rikare språk.
Aktivitet:
- Använda tecken som stöd (*TAKK) dagligen.
- Minst 2 nya tecken/vecka används av samtliga pedagoger, samtidigt som de redan inlärda används.
- Bildstöd i olika former är synliga och används aktivt med barnen på alla avdelningar.
- Språkstimulerande spel och undervisningsmaterial finns på alla avdelningar.
- Planerad högläsning med boksamtal sker varje dag, gärna på annan tid än vid vila.
- Alla pedagoger benämner substantiv, adjektiv och prepositioner.
- Dagliga samtal med alla barn, använd samtalslista som stöd.
- För att vara mer tillgängliga i barnens aktiviteter ska alla pedagoger medvetet använda sin samtalstid tillsammans med barnen både inom- och utomhus.
Mål 2:
I juni 2025 anpassar förskolan Knekten verksamheten så att barn i behov av särskilt stöd eller särskilda anpassningar kan utvecklas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar.
Aktivitet:
- Alla pedagoger använder sig av *widgitbilder i sin undervisning.
- Tydliga lärmiljöer med bildstöd som tydliggör lärmiljöns syfte, inom- som utomhus.
- Leklådor med färdig rekvisita med bildstöd som ett stöd i att underlätta lekens och materialets syfte.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom om dessa barn samt ha kunskap om vilket förhållningssätt som ska tillämpas på det enskilda barnet.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom kring vilken dokumentation som ska finnas och hur denna ska följas upp.
Mål 3:
I juni 2025 tar alla medarbetare ansvar för förskolans utveckling och nödvändiga förbättringsarbete så att förskolan erbjuder en verksamhet med god kvalitet.
Aktivitet:
- Alla pedagoger ska ha god insyn i samtliga styrdokument genom att planera och följa upp sin undervisning skriftlig utifrån dessa.
- Tydlig dagordning och minnesanteckningar med kollegialt lärande på förskolans samtliga möten med koppling till målen.
- Nätverksträffar av olika slag t ex förskollärarträffar och barnskötarträffar.
- Litteraturseminarium under personalkonferens.
- Tydliga ansvarsområden fördelas mellan alla pedagoger efter intresse och kompetens.
- Pedagogerna håller sig ajour med forskning och annan kunskap på Skolverket, Förskoleforum, UR och genom litteratur på till exempel planeringstid och avdelningens reflektionstid.
Mål 4:
I juni 2025 arbetar förskolan medvetet med rörelseaktiviteter så att barn i Flens kommun minskar risken för övervikt och obesitas.
Aktivitet:
- Planerad pulshöjande aktivitet varje dag inom- eller utomhus t ex. Miniröris.
- Pedagogerna skapar förutsättningar och inbjudande miljöer för rörelse inom- och utomhus.
- Vi ska utveckla utemiljön på förskolan så att den blir mer inbjudande för lek och lärande. Vi kommer att utgå från de områden och teman som finns i Grön Flagg, som handlar om kroppen, naturen och vänskap. Vi ska skapa tydliga stationer utomhus där barnen kan lära sig och leka på ett roligt och meningsfullt sätt.
Fotnoter:
*TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) kan stödja barnet i att komma igång med sin språkutveckling, både att förstå och att uttrycka sig.
När man använder TAKK pratar man som vanligt men förstärker de viktigaste orden i en mening med en handrörelse. Genom att omgivningen använder TAKK får barnet en synlig och konkret återkoppling på det talade ordet.
*Widgitbilder är enkla och tydliga symboler som används för att underlätta kommunikation och förståelse. Widgitbilder används ofta tillsammans med text och kan visa allt från vardagliga föremål och aktiviteter till känslor och abstrakta begrepp. De är särskilt användbara i pedagogiska miljöer, för att skapa en mer tillgänglig och inkluderande kommunikation.
Förskolor i Bettna
Mårbacka förskola

Adress: 635, 640 33 Bettna
E-post: marbacka@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningar
- Linden: 0157-43 12 65
- Boken: 0157-43 12 66
Verksamhetsplan Mårbacka 2024-2025
Denna text är en förkortad och anpassad version av verksamhetsplanen. Ta kontakt med berörd förskola om du önskar ta del av verksamhetsplanen i sin helhet.
Mål 1: I juni 2025 arbetar alla förskolor i Flens kommun med ett fördjupat och breddat språkutvecklande arbetssätt för att alla barn ska kunna kommunicera och utveckla sina tankar genom ett rikare språk.
Aktivitet:
- Använda tecken som stöd (*TAKK) dagligen.
- Minst 2 nya tecken/vecka används av samtliga pedagoger, samtidigt som de redan inlärda används.
- Bildstöd i olika former är synliga och används aktivt med barnen på alla avdelningar.
- Språkstimulerande spel och undervisningsmaterial finns på alla avdelningar.
- Planerad högläsning med boksamtal sker varje dag, gärna på annan tid än vid vila.
- Alla pedagoger benämner substantiv, adjektiv och prepositioner.
- Dagliga samtal med alla barn, använd samtalslista som stöd.
- För att vara mer tillgängliga i barnens aktiviteter ska alla pedagoger medvetet använda sin samtalstid tillsammans med barnen både inom- och utomhus.
Mål 2: I juni 2025 anpassar förskolan Knekten verksamheten så att barn i behov av särskilt stöd eller särskilda anpassningar kan utvecklas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar.
Aktivitet:
- Alla pedagoger använder sig av *widgitbilder i sin undervisning.
- Tydliga lärmiljöer med bildstöd som tydliggör lärmiljöns syfte, inom- som utomhus.
- Leklådor med färdig rekvisita med bildstöd som ett stöd i att underlätta lekens och materialets syfte.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom om dessa barn samt ha kunskap om vilket förhållningssätt som ska tillämpas på det enskilda barnet.
- Alla pedagoger ska ha god kännedom kring vilken dokumentation som ska finnas och hur denna ska följas upp.
Mål 3: I juni 2025 tar alla medarbetare ansvar för förskolans utveckling och nödvändiga förbättringsarbete så att förskolan erbjuder en verksamhet med god kvalitet.
Aktivitet:
- Alla pedagoger ska ha god insyn i samtliga styrdokument genom att planera och följa upp sin undervisning skriftlig utifrån dessa.
- Tydlig dagordning och minnesanteckningar med kollegialt lärande på förskolans samtliga möten med koppling till målen.
- Nätverksträffar av olika slag t ex förskollärar- och barnskötarträffar.
- Litteraturseminarium under personalkonferens.
- Tydliga ansvarsområden fördelas mellan alla pedagoger efter intresse och kompetens.
- Pedagogerna håller sig ajour med forskning och annan kunskap på Skolverket, Förskoleforum, UR och genom litteratur på till exempel planeringstid och avdelningens reflektionstid
Mål 4: I juni 2025 arbetar förskolan medvetet med rörelseaktiviteter så att barn i Flens kommun minskar risken för övervikt och obesitas.
Aktivitet:
- Planerad pulshöjande aktivitet varje dag inom- eller utomhus t ex. Miniröris.
- Pedagogerna skapar förutsättningar och inbjudande miljöer för rörelse inom- och utomhus.
Fotnoter:
*TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) kan stödja barnet i att komma igång med sin språkutveckling, både att förstå och att uttrycka sig.
När man använder TAKK pratar man som vanligt men förstärker de viktigaste orden i en mening med en handrörelse. Genom att omgivningen använder TAKK får barnet en synlig och konkret återkoppling på det talade ordet.
*Widgitbilder är enkla och tydliga symboler som används för att underlätta kommunikation och förståelse. Widgitbilder används ofta tillsammans med text och kan visa allt från vardagliga föremål och aktiviteter till känslor och abstrakta begrepp. De är särskilt användbara i pedagogiska miljöer, för att skapa en mer tillgänglig och inkluderande kommunikation.
Förskolor i Mellösa
Tomtebo förskola
%20Tomtebo%20fo%CC%88rskola%2048%20-%20stor%20(647000).webp)
Adress: Ängsvägen 8, Mellösa
E-post: tomtebo@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningar
- Solen: 0157-43 15 60/ 072-166 25 63
- Stjärnan: 0157-43 15 62/ 072-350 04 69
- Månen: 0157-43 15 61/ 072-166 25 64
Förskolor i Hälleforsnäs
Tallbacken förskola
%20Tallbacken%20%20-%20stor%20(1147397).webp)
Adress: Skolgatan 1, Hälleforsnäs, Sverige
E-postadress: tallbacken@edu.flen.se
Telefonnummer till avdelningar
- Sländan 1-3 år: 0157-43 15 51
- Gräshoppan 1-3 år: 0157-43 15 56
- Humlan 3-5 år: 0157-43 15 50
- Skalbaggen 3-5 år: 0157-43 15 55
- Myggan 3-5 år: 0157-43 15 54
Fristående förskolor i Flens kommun
Ansök om barnomsorg på fristående förskola. Detta gör du direkt till respektive verksamhet.
Förskolan Åliden
%20A%CC%8Aliden%20-%20stor%20(1147402).webp)
Adress: Rundvägen 7, 642 34 Flen
Telefon 0157-151 5
Hooyo – pedagogisk omsorg
%20Hooyo%20-%20stor%20(1147391).webp)
Adress: Salstagatan 642 36, Flen
Tel: 0157-146 00
E-post: Hooyoforskola@gmail.com
I Ur och skur - Blåvingen
%20Ur%20och%20skur%20Bla%CC%8Avingen%201%20%20-%20stor%20(1147401).webp)
Adress: Orrögatan 16, Flen, Sverige
Tel: 0157-101 51
E-post: iurochskur@hotmail.com
Hemsida: https://iurochskur.wixsite.com/blavingen Länk till annan webbplats.
Montessoriförskolan Pinocchio
.webp)
Adress: Orrögatan 17, 642 32 Flen, Sverige
Tel: 076-304 87 55
Hemsida: https://www.pinocchio-flen.se/ Länk till annan webbplats.
Trollemo
%20Trollemo%201%20%20-%20stor%20(1147399).webp)
Adress: Vadsbrovägen 15, Flen, Sverige
Telefon: 0157-703 17
E-post: forskolantrollemo@hotmail.com
Dunkers förskola
%20Dunkers%20%20-%20stor%20(1147390).webp)
Adress: Prästgården, Dunker, Malmköping, Sverige
Tel: 0157-220 22
E-post: info@dunkersskola.se
Hemsida: https://dunkersskola.se/ Länk till annan webbplats.
Sparreholms skola och förskola
Adress: Skolgatan 6, Sparreholm
E-post:sparreholmsskolan@gmail.com
Barnomsorg på obekväm arbetstid
I kommunen finns barnomsorg på obekväm arbetstid under lördagar och söndagar för barn i åldrarna 1-9 år. Du ansöker via blankett som nås via kommunens e-tjänst. Observera att handläggning för denna typ av barnomsorg är upp till 4 månader, och du behöver ansöka igen var 6:e månad.